Raporty

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

SCHEMAT POSTĘPOWANIA: GENEROWANIE RAPORTU.

 

W zakładce Raporty użytkownik uzyskuje dostęp do narzędzi generowania raportów na podstawie szablonów raportów.

1.W pierwszej kolejności użytkownik wybiera z rozwijanej listy rodzaj raportu:

W przypadku, gdy użytkownik nie wskaże rodzaju raportu i wybierze przycisk Generuj, zostanie wyświetlony komunikat:

2.W polu Szablon automatycznie zostanie uaktywniona lista szablonów przypisanych do konkretnego rodzaju raportu. W przypadku, gdy użytkownik nie wskaże szablonu raportu i wybierze przycisk Generuj, zostanie wyświetlony komunikat:

3.Po wybraniu szablonu zostaje wyświetlona lista atrybutów - wartości obligatoryjne oznaczone są symbolem *. W przypadku wprowadzenia wartości identyfikatora, która nie istnieje w bazie, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat:

W przypadku wprowadzenia wartości sygnatury dokumentu, która nie istnieje w bazie, zostanie wyświetlony komunikat:

4.Po uzupełnieniu wszystkich informacji użytkownik naciska przycisk Generuj. Po wygenerowaniu raportu wyświetlone zostanie okno zapisu pliku raportu na dysku lokalnym. Użytkownik zostanie poproszony o wybór formatu pobieranych danych:

 

 

5.W przypadku generowania raportów:

 

Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku,
Zawiadomienie o zmianie numeru porządkowego budynku,

 

użytkownik ma także możliwość Edycji treści raportu.

 

 

W zakresie formatowania możliwa jest zmiana formatu i rozmiaru czcionki (A), wyrównania tekstu (B) oraz zmiany koloru czcionki lub ustawienia podświetlenia (C).

 

 

6.Aby zastosować wprowadzone zmiany użytkownik wybiera Zapisz.
7.Użytkownik określa format zapisu pliku (ZIP lub *.pdf)
8.Zmiany są widoczne w zapisanym pliku, generowana jest także data wystawienia raportu.
9.Aby zatwierdzić stan zawiadomienia użytkownik używa przycisku Zatwierdź stan. Czynność ta spowoduje zmianę zawiadomienia z roboczego na zatwierdzony. Oznacza to, że zablokowana zostanie możliwość zmiany rodzaju i sygnatury dokumentu. Nie będzie również dostępu do edycji treści dokumentu.