Narzędzie Zgłoszenia błędów w danychumożliwia obsługę danych zgłoszonych przez Service Desk usługi Geoportal 2.
Użytkownik ma możliwość przeglądania, filtrowania oraz obsługiwania zgłoszeń błędów danych, zgłaszanych przez użytkowników geoportalu. Użytkownik może filtrować dane po następujących atrybutach:
• | Tytuł zgłoszenia, |
• | Treść zgłoszenia, |
• | Opis rozwiązania, |
• | Data otwarcia (otwarty po), |
• | Data otwarcia (otwarty przed), |
• | Data zamknięcia (zamknięty przed), |
Kryteria filtrowania należy zatwierdzić przyciskiem Wyszukaj. Usunięcie filtrów odbywa się za pomocą przycisku Wyczyść. Przycisk Odśwież powoduje odświeżenie informacji o zgłoszeniach. Użytkownik ma możliwość uruchomienia Podglądu raportu poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk lub wygenerowania raportu (Generuj raport).
Aby obsłużyć dane zgłoszenie należy kliknąć ikonę Obsłuż zgłoszenie.
Po kliknięciu w dane zgłoszenie zostaną wyświetlone szczegóły zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie nie zostało jeszcze zamknięte użytkownik może obsłużyć dane zgłoszenie. W polu opis rozwiązania należy wpisać zastosowane rozwiązanie oraz wybrać kod zamknięcia (1). Dostępne są dwa rodzaje kodów zamknięcia: Odrzucony oraz Zamknięty przez użytkownika. Dodatkowo użytkownik może dodać komentarz w polu Dodaj komentarz (2). Użytkownik ma możliwość podglądu zgłoszenia na mapie poprzez kliknięcie w przycisk Pokaż na mapie (3). Wprowadzone informacje należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz (4).
Po zamknięciu zgłoszenia przez użytkownika aplikacji osoba, która dokonała zgłoszenia błędu w danych na geoportalu otrzyma wiadomość o sposobie rozwiązania zgłoszenia.