Audyt

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Narzędzie Audytsłuży do przeglądania operacji wykonywanych przez użytkowników aplikacji EMUiA. Rejestrowane są operacje logowania/wylogowywania użytkownika oraz operacje modyfikacji danych przez użytkowników.

Dostępne są dwa poziomy dostępu do informacji audytowych:

poziom centralny, dostępny dla administratora centralnego, umożliwiający przeglądanie wszelkich informacji audytowych,
poziom gminny, dostępny dla administratora gminnego, umożliwiający przeglądanie informacji audytowych na poziomie gminy,

Informacje audytowe zawierają następujące szczegóły:

Datę operacji (od, do),
Gminę (Gmina TERYT ),
Nazwę użytkownika (Użytkownik),
Rodzaj operacji (Proces),
Dodatkowe informacje, uzależnione od charakteru operacji (Opis).

 

 

Informacje audytowe mogą być filtrowane, administrator ma do dyspozycji kilka rodzajów filtrowania:

data od / data do - filtrowanie operacji użytkowników po zadanym okresie czasu, można wybrać tylko parametr "Data od" lub "Data do",
Gmina - kod TERYT gminy. Wybór gminy dostępny jest tylko dla administratora centralnego, dla administratora gminnego okno jest nieaktywne, wyświetlane są tylko dane dotyczące gminy, której jest administratorem,
Użytkownik - wyświetlenie operacji wykonywanych przez wskazanego użytkownika,
Proces - procesy monitorowane (proces Modyfikacja obiektów EMUiA jest dostępny tylko dla administratora centralnego) :

 

Opis - wyświetlenie operacji z wskazanym opisem operacji,

Po wpisaniu szukanej frazy należy kliknąć przycisk celem wyświetlenia wyników wyszukiwania.

 

Użytkownik ma możliwość generowania statystyk według zadanych kryteriów filtrowania i ich zapisu do pliku csv.

 

Aby pobrać statystyki procesów wykonanych w aplikacji należy kliknąć w przycisk Pobierz statystyki, statystyki zostaną pobrane w formacie csv.

Użytkownik ma również możliwość pobrania statystyk dla każdego z procesów aplikacji osobno. Aby tego dokonać należy kliknąć w przycisk.

 

 

Użytkownik ma możliwość generowania wykresów dla statystyk i ich zapis do plików:*.png, *.jpg, *.pdf, *.svg.

Aby pobrać wykres należy w pierwszym kroku wybrać z rozwijanej listy typ wykresu. Dostępne są trzy typy wykresów: liniowy, słupkowy i słupkowy stosowy.

 

 

Po wskazaniu typu wykresu należy kliknąć w ikonę Wykres. Zostanie wygenerowany wykres dla wszystkich procesów w aplikacji.

 

Administrator może wyłączyć prezentację poszczególnych procesów w wygenerowanym wykresie poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszki w nazwę procesu umieszczoną w legendzie. Aby włączyć  prezentację poszczególnych procesów w wygenerowanym wykresie należy ponownie kliknąć lewym przyciskiem myszki w nazwę procesu umieszczoną w legendzie.

 

Po wskazaniu kursorem myszki na wykres pojawia się informacja o rodzaju wykresu.

 

Administrator gminny ma możliwość generowania wykresu dla wybranego procesu w aplikacji. Aby tego dokonać należy wybrać typ wykresu a następnie kliknąć w ikonę .

 

Użytkownik może zapisać wygenerowany wykres do pliku poprzez klikniecie na wykresie w ikonę Zapis do pliku. Rozwinie się lista z dostępnymi formatami plików:

Aby zapisać wykres należy kliknąć lewym przyciskiem myszki w wybrany format pliku. Użytkownik ma również możliwość wydrukowania wykresu. Aby tego dokonać należy wskazać na liście pozycję Drukuj.