Rejestr

Home Topic  Previous Topic  Next Topic  Print this Topic

Zakładka REJESTR udostępnia widok tabelarycznych danych dla:

miejscowości,
ulic,
punktów adresowych.

 

W widoku danych tabelarycznych możliwe jest:

filtrowanie - proces filtrowania obiektów w rejestrach odbywa się za pomocą panelu filtrowania danych, na podstawie filtrów zdefiniowanych dla rejestru miejscowości, rejestru ulic i rejestru punktów adresowych. Filtrowanie odbywa się dla każdego rejestru osobno. Proces filtrowania został szczegółowo opisany w podrozdziałach: Rejestr miejscowości, Rejestr ulic, Rejestr punktów adresowych.
wyszukiwanie - proces wyszukiwania obiektów w rejestrach odbywa się za pomocą panelu szybkiego wyszukiwania, na podstawie wpisanej nazwy miejscowości, nazwy ulicy i numeru porządkowego. Wyszukiwanie odbywa się we wszystkich rejestrach równocześnie.
sortowanie - proces sortowania pozwala w szybki sposób uporządkować dane w kolumnach.

 

SCHEMAT POSTĘPOWANIA: WYSZUKIWANIE I PRZEGLĄDANIE WYNIKÓW WYSZUKIWANIA W RÓŻNYCH REJESTRACH.

 

Do wyszukiwania danych w rejestrach służy panel szybkiego wyszukiwania. Dane, po których możliwe jest wyszukiwanie to: Miejscowość, Ulica, Punkt adresowy. Uzupełnienie większej ilości pól umożliwia zawężenie wyniku wyszukiwania. Przykładowo wpisując w pole punkt adresowy „2” aplikacja odnajdzie wszystkie punkty w gminie o tym numerze. Podając dodatkowo nazwę miejscowości np. „Limanowa” i ulicę np. „Akacjowa”, w wyniku wyszukiwania na zakładce Punkty wyświetlony zostanie punkt przypisany do wskazanej miejscowości i ulicy.

Po wpisaniu parametrów i zatwierdzeniu wyszukiwania użytkownik otrzymuje wyniki wyszukiwania równocześnie w zakładkach: Rejestr miejscowości, Rejestr ulic, Rejestr punktów adresowych. Użytkownik ma możliwość przechodzenia pomiędzy zakładkami i przeglądania wyników wyszukiwania. Wyniki wyszukiwania zostają zaprezentowane również w panelu dolnym aplikacji.

1.Panel szybkiego wyszukiwania.
2.Wyniki wyszukiwania zaprezentowane w formie tabeli.
3.Istnieje możliwość podejrzenia wyników wyszukiwania w Panelu dolnym aplikacji. Panel dolny nie jest automatycznie wysuwany na zakładce Rejestr.

 

 

4.Wynik wyszukiwania zadanych kryteriów widoczny w zakładce Rejestr ulic.

 

 

5.Wynik wyszukiwania zadanych kryteriów widoczny w zakładce Rejestr punktów adresowych.

 

 

PASEK NARZĘDZIOWY W ZAKŁADCE REJESTR.

 

Pasek narzędziowy znajduje się na górnym panelu mapy. Zawiera on zestaw narzędzi do obsługi rejestrów.

Przejście do trybu dodawania nowego obiektu.

W celu wprowadzenia nowego obiektu do bazy EMUiA z poziomu rejestru należy uruchomić przycisk Dodaj nowy obiekt. Aplikacja przełączy się na widok mapy w trybie edycji. Dalsze postępowanie zostało opisane w rozdziale Dodaj nowy obiekt

 

Usunięcie wybranego obiektu.

W celu usunięcia wybranego obiektu z poziomu rejestru należy zaznaczyć w tabeli rejestru rekord odpowiadający danemu obiektowi, a następnie uruchomić przycisk Usuń obiekt. Wyświetli się następujące powiadomienie:

 

Aby usunąć obiekt z bazy EMUiA należy potwierdzić operację klikając przycisk Tak.

Przejście do trybu edycji wybranego obiektu.

W celu rozpoczęcia edycji wybranego obiektu do bazy EMUiA z poziomu rejestru należy zaznaczyć odpowiedni rekord w tabeli rejestru, a następnie uruchomić przycisk Edytuj obiekt. Aplikacja przełączy się na widok mapy w trybie edycji. Dalsze postępowanie zostało opisane w rozdziale Edytuj obiekt.

Przybliżenie do wybranego obiektu.

Aby przybliżyć widok mapy do obiektu z rejestru należy zaznaczyć ten obiekt w tabeli rejestru, a następnie uruchomić przycisk Przybliż do obiektuna pasku narzędziowym. Widok mapy zostanie przybliżony i scentrowany na wybrany wcześniej obiekt.

Zapis danych rejestru do pliku *.csv

 

Użytkownik ma możliwość zapisu danych wybranego rejestru do pliku *.csv, czyli formatu przechowywania danych w plikach tekstowych. Format jest obsługiwany przez większość arkuszy kalkulacyjnych i programów bazodanowych.

1.W pierwszym kroku Użytkownik wybiera rodzaj rejestru.
2.Aby zapisać dane rejestru do pliku *.csv należy kliknąć ikonęna pasku narzędziowym Rejestru.

Dane zostaną pobrane na dysk komputera w postaci pliku *.csv.

 

Wyświetlenie wszystkich lub wybranych rekordów rejestru.

Po zastosowaniu filtrowania danych w tabeli rejestrów wyświetlone zostają tylko wybrane rekordy rejestru, aby zobaczyć wszystkie rekordy w tabeli należy kliknąć w ikonę. Powrót do wybranych rejestrów umożliwia kliknięcie w ikonę.

 

Nawigacja pomiędzy kolejnymi arkuszami rejestrów.

 

Przyciski nawigacji pomiędzy kolejnymi arkuszami rejestru umożliwiają przejście do kolejnego arkusza.

Aby przejść do kolejnego arkusza rejestru należy kliknąć przyciskiem myszy w zieloną strzałkę. Każde klikniecie powoduje przejście do kolejnego arkusza.

Aby powrócić do poprzedzającego arkusza należy kliknąć przyciskiem myszy w czerwoną strzałkę. Każde kliknięcie powoduje przejście do poprzedzającego arkusza.

Użytkownik ma możliwość wyboru bezpośrednio arkusza o konkretnym numerze. Aby tego dokonać należy wybrać arkusz z rozwijanej listy. Jeżeli lista arkuszy jest bardzo długa, użytkownik za pomocą suwaka może przesuwać listę w dół lub w górę.